خدمت پزشکان در حرم مطهر امام رئوف(ع) حس و حال دیگری دارد. من اسمش را می‌گذارم «خدمت پزشکی در بهشت». حرم مطهر امام رضا(ع)، قطعه‌ای از بهشت است و در این مکان مقدس خدمت پزشکان و سایر خادمان این بارگاه مطهر، جلوه دیگری دارد.

پزشکی در بهشت

ارائه خدمات درمانی تخصصی به زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) و خدمت در بارگاه منور رضوی، آرزوی دیرینه‌ای برای کادر درمانی کشور بود که با اجرای طرح خادمیاران سلامت رضوی محقق شد. به مناسبت اول شهریورماه  که در تقویم تاریخ رسمی کشور به نام روز پزشک نامگذاری شده است، به سراغ دو تن از پزشکان خادمیار سلامت در واحد فوریت های پزشکی صحن حضرت امام حسن مجتبی(ع) در بارگاه مقدس امام هشتم(ع) و مربوط به دارالشفاء امام(ع) وابسته به موسسه درمانی آستان قدس رضوی رفتیم. در ادامه بخش هایی از این گپ و گفت دوستانه را می‌خوانید.

امام رضا(ع) دستم را گرفت و شفاء داد

پزشکی در بهشت

دکتر سیدعلی مرد، 47 ساله پزشک متخصص در رشته فیزیولوژی پزشکی، گوارش است. او استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده و به اتفاق همسر و فرزندش در شهر اهواز زندگی می کند. همسرش نیز پزشک متخصص در رشته ویروس شناسی است. او حدود سه سال است که توفیق خدمت در حرم مطهر امام هشتم(ع)  به عنوان خادمیار سلامت را دارد.

او درباره اینکه چگونه خادمیار سلامت در حرم مطهر امام هشتم(ع) شد می‌گوید: امام رضا(ع) به عنوان امام معصوم و ولی نعمت همه شیعیان و مسلمانان و به ویژه ایرانیان مطرح است و من هم همیشه دوست داشتم خادم حرم حضرت شوم اما داستان من بر می گردد به نذر همسرم. موضوع از این قرار است که من به ورزش سوارکاری خیلی علاقه دارم. در اواخر اسفندماه سال1397 در اثر یک حادثه از روی اسب به زمین خوردم و دست راستم به شدت آسیب دید، به گونه ای که در مراجعه به پزشک  فوق تخصص در رشته جراحی دست و انجام عکسبرداری و سونوگرافی و... متوجه شدم تاندونها و رباط‌های مفصلی دست راستم آسیب شدیدی دیده است و دستم از کار افتاد و حتی بیش از 90 درصد احتمال داشت که دستم فلج شود. بعد اظهار نظر پزشک فوق تخصص مربوط که معتقد بود دستم دیگر کارآیی نخواهد داشت و همچنین مسئول بخش فیزیو تراپی که او هم امید چندانی به مداوای دستم نداشت، به سراغ جلسات فیزیو تراپی رفتم .آن هنگام همسرم به امام رضا(ع) متوسل شد و نذر کرد که اگر انشاءالله دستم خوب شود و کارآیی درست و مناسبی داشته باشد، من در حرم مطهر امام رضا(ع) و در رشته پزشکی به عنوان خادم خدمت کنم. بعد حدود دو ماه پیگیری‌های پزشکی و فیزیوتراپی و مراحل گوناگون درمان، در خردادماه سال1398مجدداً به نزد پزشک فوق تخصص جراحی دست رفتم و با انجام عکسبرداری و سونوگرافی و... متوجه شدم که وضعیت تاندونها و رباط‌های دستم روز به روز بهتر شده تا اینکه سرانجام به لطف خداوند و عنایت امام رضا(ع) دستم به بهبودی کامل رسید. بعد از این ماجرا از اوایل سال1399 به عنوان خادمیار سلامت در دارالشفاء امام(ع) و در حرم مطهر رضوی ماهیانه یا هر دو ماه که به مشهد مشرف می شوم، به خدمت برای امام رضا(ع) می پردازم. خودم اعتقاد دارم که امام هشتم(ع)، دستم را گرفت و مرا شفاء داد.

دکتر مرد اشاره می‌کند: دوست دارم امام رضایی باشم، نه اینکه چون توفیق خدمت در حرم مطهر را دارم یا اینکه دستم به لطف خدا و امام رضا(ع) بهبود یافته است، نه! بخاطر این موارد نیست. بلکه دوست دارم امام رضایی زندگی کنم تا در پناه لطف ایزد منان باشم. دردهای روح و روان ما را فقط اهل بیت(ع) می‌توانند شفاء دهند. باید از امام هشتم(ع) بخواهیم تا وجود ما را در راه اهداف مقدس خودشان قرار دهند.

پزشکی در بهشت

پزشکی در بهشت

دکتر« فاطمه متدین» 46 ساله ، حدود 6 سال است که به عنوان خادمیار سلامت توفیق خدمت در حرم مطهر امام هشتم(ع) را دارد.

دکتر متدین می‌گوید: همیشه دوست داشتم در کنار شغل پزشکی در حرم مطهر امام هشتم(ع) هم توفیق خدمت داشته باشم. تا اینکه آن روز به یاد ماندنی فرارسید. سال 96 بود که پیامکی را در تلفن همراهم دریافت کردم. متن این پیامک از سوی آستان قدس رضوی ارسال شده بود. موضوع آن هم جذب پزشک برای طرح خادمیاران سلامت جهت خدمت در موسسه دارالشفاء امام(ع) در حرم مطهر امام هشتم(ع) بود. بسیار خوشحال شدم و از اینکه می‌توانم به آرزوی خودم یعنی خدمت در حرم مطهرامام رضا(ع) برسم خدارا شکر کردم و فردای همان روز جهت ثبت نام و انجام سایر مراحل اداری به آستان قدس رضوی مراجعه و از آن زمان تاکنون توفیق خدمت در واحد فوریت های پزشکی حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان خادمیار سلامت را دارم.

او ادامه می‌دهد: من و بسیاری از مردم و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، امام رضا(ع) را به عنوان امام رئوف و مهربان می‌شناسیم البته امام هشتم(ع) غریب الغرباء هستند. من در حرم مطهر وقتی برای زائران امام رئوف(ع) خدمت می‌کنم احساس آرامش عجیبی دارم. انسان لذت می برد که به میهمانان ولی نعمت و امام و مولای خودش خدمت کند، زیرا خدمت به زائران حضرت رضا(ع) خدمت به خود امام هشتم(ع) است. خدارا شکر که این توفیق را نصیبمان کرد.

دکتر متدین درباره بیان احساسات خدمت در حرم مطهر رضوی به عنوان یک پزشک می‌گوید: افراد زیادی در اماکن و محل‌های گوناگون در بارگاه مطهر رضوی خدمت می‌کنند و همه این خدمات در رشته ها و جاهای مختلف قابل تقدیر است اما خدمت پزشکان در حرم مطهر امام رئوف(ع) حس و حال دیگری دارد. من اسمش را می گذارم «خدمت پزشکی در بهشت». حرم مطهر امام رضا(ع)، قطعه‌ای از بهشت است و در این مکان مقدس خدمت پزشکان و سایر خادمان این بارگاه مطهر، جلوه دیگری دارد.

 وقتی بیماری را به فوریت های پزشکی در حرم مطهر می آورند و پزشکان و پرستاران و کادر درمان تلاش می کنند تا مشکل این بیمار  را برطرف کنند، به نظر من این خدمت در راه تامین سلامتی و حفظ جان بیماران، بسیار ارزشمند است. دعای خیر و رضایت بیماران هنگام خروج از در فوریت‌های پزشکی بهترین هدیه ای است که از سوی امام رضا(ع) به سوی ما حواله می شود.

منبع: روزنامه قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.